Home » Психологічна служба » План заходів щодо попередження насильницької моделі поведінки, випадків булінгу серед учасників освітнього процесу, здобувачів освіти 1-11 класів на 2019-2021 навчальний рік

Архіви

Травень 2021
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

План заходів щодо попередження насильницької моделі поведінки, випадків булінгу серед учасників освітнього процесу, здобувачів освіти 1-11 класів на 2019-2021 навчальний рік

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

Наказ від 25.09.2019 р. №123-од

 

План заходів  

Золотопотіцької  ЗОШ І-ІІI ступенів

 щодо попередження насильницької моделі поведінки,

випадків булінгу серед учасників освітнього процесу,   

здобувачів освіти  1-11  класів на 2019-2021 навчальний рік

 

Назва заходу Термін Класи Відповідальний
п\п проведення
1. Провести у  закладі освіти Вересень- 1-11 кл.  Класоводи, класні         керівники
тиждень протидії поширення жовтень
булінгу серед учасників
освітнього процесу
2. Перегляд відеопрезентацій   Листопад 1-11кл. Прокіпчук О.І.
«Булінг в школі. Як його
розпізнати?»
3. Проведення уроків відвертого Грудень 1-11 кл. Класні
спілкування. керівники
1-11 кл. – «Змінюй у собі
негативне ставлення до інших».
5-9 кл. – «Допоможи собі,
рятуючи інших».
4. Організувати в Квітень 5- 11 Учителі
закладі  освіти написання есе на тему: української
«Як довіряти і бути вдячним мови
іншим».
5. Година спілкування з представниками правоохоронних органів 5- 9 Прокіпчук О.І
«Профілактика булінгу в   Листопад
учнівському середовищі».
 6 Тренінгове заняття  »Кібербулінг! Який він?»    Лютий 5-11 Прокіпчук О.І.
  Кузь Л.Б.
7 Складання та розповсюдження серед учнів 1-9 класів листівок «Не стань жертвою булінгу!»
Січень- лютий 1-9 Класоводи, класні керівники
8 Розмістити на інформаційному Вересень Прокіпчук О.І.
стенді номери телефону гарячої
лінії протидії булінгу 116000
9 Провести загальношкільні  Травень Директор школи, соціальний педагог
батьківські збори
 на тему:
«Шкільний булінг. Якщо ваша
дитина стала його жертвою».
10. Години відвертого спілкування березень 5-11 кл.
за участю представників дитячої Кл. кер.
поліції «Не допускай проявів
буліну над собою. Допоможи
другу».

 

ПРАВИЛА  ПОВЕДІНКИ  ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Загальні правила поведінки учнів базуються на чинному  законодавстві України

  • Учень приходить до школи за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце , готує все необхідне навчальне приладдя до уроку.
  • Школа – територія, на якій не місце для зброї, вибухових або вогненебезпечних предметів та речовин; спиртних напоїв,наркотичних речовин, сигарет (електронних також), шокерів,газових балончиків,ножів та інших небезпечних предметів.
  • Йти зі школи та її території можна лише з дозволу вчителів або медичної сестри( попередньо узгодивши із батьками).
  • У разі пропуску занять до 3-х днів учень представляє класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень представляє довідку з медичної установи.
  • Учень виявляє повагу до старших, піклується про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
  • Поза межами закладу освіти учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
  • Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.
  • До учнів, які привласнили чужі речі, застосовуються дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.
  • Учні, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, здають черговому, який знаходиться на першому поверсі закладу освіти.
  • Цькування, бійки, залякування, лихослів’я, знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки у школі та за її межами.
  • Плеєр, мобільний телефон та інші ґаджети використовуються на уроці тільки з дозволу вчителя.
  • Здобувач освіти старанно виконує домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.
  • На вимогу вчителя пред’являє щоденник і веде записи домашніх завдань
  • Приносить на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий і спортивний одяг.

 

Поведінка здобувачів освіти на уроках

  • Під час уроку учень поводиться чемно, зосереджено, є активним, виконує ті завдання, що стосуються уроку.
  • При необхідності вийти з класу, учень піднімає руку і просить дозволу у вчителя.
  • Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти, піднімає руку.
  • Під час уроку учень може ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
  • Учень може в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.

Поведінка здобувачів освіти  на перервах

  • Під час перерви учні:
    • підтримують чистоту і порядок на своєму робочому місці;
    • виходять з класу, якщо попросить учитель;
    • виконують вимоги чергового учня чи учителя.
  • Час перерви – особистий час кожного учня. Він може проводити його на свій розсуд і не заважає іншим.
  • Під час перерви учні можуть переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзал).
  • Сходи, вікна не є місцем для ігор на перерві.
  • Відчиняти вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відчинені  вікна учням не дозволяється.
  • На перервах учні можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

Поведінка здобувачів освіти в їдальні

  • Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаємин і поводитися пристойно.
  • Учні шанобливо ставляться до працівників їдальні.
  • Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.
  • Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
  • Учні прибирають посуд після прийому їжі.
  • Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
  • При вході до їдальні, учні знімають верхній одяг.

Рекомендації до зовнішнього вигляду учнів

  • До школи учні приходять в одязі, що відповідає офісному стилю.
  • Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.
  • Рекомендується не використовувати косметику і не носити прикраси на заняття.
  • Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.
  • Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.
  • На уроках трудового навчання діти повинні мати робочу форму.
  • На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.

Обов’язки чергового в класі

  • Чергові призначаються відповідно до графіка чергування в класі.
  • Черговий учень здає й приймає клас.
  • Чергові допомагають вчителю підготувати клас до наступного уроку, роблять посильне прибирання класної кімнати.
  • Під час перерви черговий учень (учні) провітрює клас, допомагає вчителеві розвісити навчальний матеріал для наступного уроку, роздає зошити за проханням учителя.
  • Наприкінці робочого дня чергові учні готують клас для наступного робочого дня.

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в освітньому закладі

Згідно Закону України « Про освіту», розділ І, статті 25, 26 керівник навчального закладу:
– здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
– розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;
– сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;
– забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:
з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
– розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
– забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
– повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.
Якщо дитина стала свідком булінгу в закладі освіти, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю, соціальному педагогу, психологу або безпосередньо директору.
Окрім цього, дитина може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда – Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги.
Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.

 

Зразок скарги на жорстоке поводження з дитиною у навчальному закладі

Директору
Золотопотіцької ЗОШ  І-ІІІ ступенів
Свєташ В..В.
ПІП,
учениці __ класу
що проживає за адресою:____________
телефон___________________________

ЗАЯВА

08 лютого 2019 року на перерві ______ПІП в присутності учнів словесно мене образила та нанесла тілесні пошкодження. Це призвело до нервового зриву, відмови бути присутнім на уроках. Звертаю Вашу увагу на те, що _____ПІП не вперше застосовує такий вид цькування по відношенню до мене та до інших учнів класу. Прошу вивчити факти, зазначені у заяві, та захистити мене від жорстокого поводження і психічного насилля з боку однокласниці

Дата                                                                   ____________ П.І.П

 

 

Керівник закладу:
• розглядає таке звернення та реєструє у журналі обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення;
• з’ясовує усі обставин булінгу відповідно до Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров’я України № 564/836/945/577;
• скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. До складу такої Комісії можуть входити педагогічні працівники, (у тому числі соціальний педагог ,психолог,) батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші зацікавлені особи.
Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.
Але за будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.
Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.
Психологічний супровід таких осіб здійснює соціальний педагог у взаємодії із практичним психологом. З цією метою можна запровадити консультаційні години у практичного психолога і соціального педагога, скриньки довіри, оприлюднення телефонів довіри, зокрема:
– Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
– Гаряча телефонна лінія щодо боулінгу 116 000;
– Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;
– Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
– Уповноважений Президента України з прав дитини 0 44 255 76 75;
– Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
– Національна поліція України 102. Новоприйнятий Закон передбачає низку штрафів за цькування. – Штрафи за булінг становитимуть від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт.
– Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф буде більшим — від 100 до 200 мінімумів (1700 – 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
– Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 відсотків заробітку.

 

Порядок реагування

на доведені випадки булінгу (цькування)

  1. Якщо комісія, створена для розгляду випадку булінгу (цькування),  визнала, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, то керівник навчального закладу в обов’язковому порядку повідомляє про це  уповноваженим підрозділам:
  •  Ювінальній поліції Бучацького відділу Національної поліції;
  • Службі у справах дітей Бучацького  району.
  1. У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції із заявою.

Телефони довіри

 

  • Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
  • Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;
  • Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;
  • Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
  • Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;
  • Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
  • Національна поліція України 102.