Home » Прозорість та інформаційна відкритість закладу

Архіви

Березень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Прозорість та інформаційна відкритість закладу

СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Управління закладами освіти здійснюють на основі положень Конституції УкраїниЗакону «Про освіту»Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Управлінська діяльність, як і навчальна, виховна, будь-яка інша діяльність, ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх управлінських функцій.

1. Система управління закладу освіти визначається законом та установчими документами.

2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:

– засновник – Золотопотіцька селищна рада. Уповноважений орган управління – Відділ освіти, молоді та спорту Золотопотіцької селищної ради;

– керівник закладу освіти – Свєташ Валентина Василівна;

– колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;

– колегіальний орган громадського самоврядування (рада школи);

– інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

Принцип управління – це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності.

Закономірності в управлінні школою – це стійкі взаємозв’язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління. До них належать: залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає; закономірність відповідності механізмів управління навчально-виховним закладом загальнодержавним механізмам; залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи; закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі першої); залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання; залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення; закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів.

До основних принципів належать:

– принцип прогностичності внутрішкільного управління;

– єдності державних і внутрішкільних механізмів управління;

– демократизації і гуманізації управління;

– раціонального поєднання централізації і децентралізації;

– єдності єдиноначальства і колегіальності;

– гласності, відкритості управління;

– об’єктивності та інформаційної достатності;

– плановості, перспективності;

– компетентності;

– оптимізації

– системності в управлінні.

УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ

· органи колегіального управління школою (конференція, рада школи, педагогічна рада, нарада при директорі, його заступниках);

· адміністрація школи (директор, його заступники);

· органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування, учителів (профком, методична рада), батьків (батьківський комітет).

Конференція є вищим колегіальним органом громадського самоврядування школи.

УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ШКОЛИ:

Управління сучасною школою є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв’язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов’язків в адміністрації школи, до якої належать директор та заступники.

ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ:

З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв’язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному закладі діють органи громадського самоврядування учнів (учнівський комітет школи (класу), учителів (профспілковий комітет, методична рада), батьків (батьківський комітет школи (класу), повноваження яких визначає статут школи. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією.